Pamokos sukūrimas naudojant „Darnus miestas“ platformą

Pamokos kūrimas „Darnus miestas“ platformoje

Galbūt pirma reikėtų atsakyti į klausimą kas tas darnus miestas ir kaip jis atrodo. Tam yra paruoštas mokomojo žaidybinio simuliatoriaus „Darnus miestas“ pristatomasis filmukas, kuris supažindina su žaidimo galimybėmis ir funkcionalumais.

 Pažiūrėjote, taigi tęsiame…

 Kad sukurti įdomų, įtraukianti, verčianti mąstyti, ieškoti informacijos žaidimą reikia būti šiek tiek susipažinus su sužaidybinio sąvoka. Tai galite padaryti paspaudę šią nuorodą. (Prisijungimo vardas: saviems, slaptažodis = Nemokamai_1). Kai tai padarysite galėsite kurti įvairaus lygio žaidimus, kurie bus naujas metodas išdėstyti mokymosi medžiagą erdvėje, kurioje geriausiai orientuojasi šiuolaikiniai mokiniai – tai žaidimas.

 Nuo ko pradėti? Pirma reikėtų apgalvoti užduoties scenarijų:

– Mokomoji medžiaga, kuri bus pateikiama užduoties metu(ją galime talpinti distancinių mokymų sistemoje),

– Kokie nežaidybiniai personažai/kompiuteriniai personažai.padės tą medžiagą įsisavinti(direktorius, mokslininkas, psichologas, mokytojai, mokiniai ir t.t.),

– Kokioje aplinkoje bus vykdoma užduotis(miestas, klasė, mokyklos koridorius, miesto parkas, biblioteka ir pan.).

– Kokių objektų reikės norint įvykdyti užduotį. (tušinuko, sąsiuvinio, knygos, raktų).

 Trumpas pavyzdinis scenarijus:

 Mokytojas susirgo ir žaidėjui patikėta užduotis – vesti dailės pamoką. Kad tai padaryti jam reikia pačiam jai pasiruošti dėl tos priežasties mokinys turi nueiti į biblioteka pasiskaityti apie konkrečią dailės epochą. Perskaitęs ir atsakęs į keletą klausimų jis gauna knygą, kurios prireiks vedant pamoką tuo atveju jei jis užmirš vieną ar kitą faktą. Kad patekti į kabinetą kur turėtų vykti pamoka žaidėjas privalo turėti raktus. Juos galima gauti pakalbėjus su pavaduotoja. Ji taip pat tikrina mokinio pasiruošimą pamokai. Jei viskas tvarkoje pavaduotoja duoda mokiniui raktą ir jis gali keliauti į kabinetą kur vyks pamoka. Už užduoties įvykdymą žaidėjas gauna taškų ir pagilina savo žinias dailės srityje (visa tai atvaizduojama žaidime).

Šis scenarijus parodo bendrą vaizdą, kas turėtų vykti užduoties metu.

 Kaip tai įgyvendinti:

 Pirmas žingsnis yra susipažinti su žaidimo pasauliu. Mūsų platformoje yra įdiegta keletas skirtingų, tačiau sudarančių vieną darnią sistemą įrankių:

 Žaidimo pasaulis – Distancinių mokymų sistema

Žaidimo pasaulis – žaidimo įrankiai

 Pradedame kurti:

 1) Vartotojo sukūrimas.

Kiekvienas platforma besinaudojantis vartotojas turi susikurti savo paskyrą. Pradėkime mokymus būtent nuo „Žaidimo pasaulis – vartotojo sukūrimas“ pamokos. Po jos galėsite kurti savo virtualų pasaulį.

 2) Scenarijaus kūrimas.

 Reikia sugalvoti scenarijų. Koks personažas kuriuo metu, ką kalbės. Žiūrėkite į žemiau pateiktą paveiksliuką (1 pav.).

 Sekantis žingsnis – paruoštos medžiagos perkėlimas į dialogų kūrimo sistemą. Ją galite pasiekti atsidarę šią nuorodą. Apie visas dialogų kūrimo sistemos galimybes sužinosite pasižiūrėję „Dialogų kūrimaspamoką.

 3) Žemėlapio sukūrimas

Kaip susikurti pagrindą, ant kurio statysite savo miestą galite pažiūrėti pamokąŽemėlapio sukūrimas ir aptarimas

Jei turite sukurtą žemėlapį galite pereiti prie kito žingsnio.

 4) Objektų įterpimas į žemėlapį.

 Norite įterpti kompiuterinį personažą, pastatyti namą, pasodinti medį, apsistatyti kambarį ir t.t. Visa tai vadinama objektais, kurie įterpiami lygiai tokiu pačiu principu. Apie tai pamokoje „Objektų įkėlimo funkcija“.

Kai sugebėsite įkelti objektus patys, be papildomos pagalbos pereikite prie sekančios pamokosŽemėlapio išbandymas, išsaugojimas ir pan.

 5) Papildomos funkcijos.

 Tarkime jus sugalvojate, kad žaidimo metu norėsite mokiniui duoti atlikti testą, parodyti filmuką ar paskaityti medžiagos iš dailės, muzikos ar kitų sričių. Kaip tai padaryti? Apie šias galimybes sužinosite kai išklausysite „Įrankių pasirinktys“ pamoką.

 Jei išklausėte visas pamokas jus jau žinote kaip susikurti vartotoją, kaip sukurti pasaulį, jame įterpti objektus, juos išjudinti ir prakalbinti. Tai reiškia kad jau galite integruoti mokomąjį turinį į žaidimą.

 Jei kils klausimų – skambinkite telefonu 861824274 arba rašykite el.p. a.zaksauskas@yahoo.com

 Sėkmės kūryboje.

Ištrauka iš patyčių scenarijaus.

 1 pav. Ištrauka iš patyčių scenarijaus.

Įrašas paskelbtas temoje Uncategorized. Išsisaugokite pastovią nuorodą.